FŐOLDAL ŐSSEJT FOKOZÓ TUDÁSTÁR ÜZLET ENGLISH JÁTÉK WEBÁRUHÁZ

Flavin7-es természetes étrendkiegészítők, vitaminok, őssejtfokozó


HÁZASSÁG-JÁTÉK (THE MARRIAGE)

Játék Rod Humble-tól

Rod Humble, a The Sims alelnöke és stúdióvezetője, a The Marriage játék megalkotója



Létezik egy új, izgalmas számítógépes játék: The Marriage, vagyis Házasság. Megalkotója a híres Rod Humble, a The Sims alelnöke és stúdióvezetője.

Nincs benne kattintás és nincs hang, csupán néhány négyzet és kör, és mégis lehet, hogy lesz, aki sírva fakad majd. Absztrakt játék, minimal art, ami mégis filozófiai mélységekbe mutat, s elgondolkoztat, hogy mi is a párkapcsolat lényege.

Kérem, hogy ELŐSZÖR töltse le és próbálja ki a játékot, csak így élvezheti azt, hogy megpróbálja kitalálni a szabályokat.

Az alábbiakban találja Rod Humble gondolatait és útmutatásait a játékhoz. De hangsúlyozom, hogy előbb próbálja ki a játékot, utána jöjjön vissza és folytassa az olvasást.


Letöltés

Innen töltheti le a Házasság (The Marriage) játékot


Rod Humble magyarázata a játékhoz

A HÁZASSÁG - THE MARRIAGE
Számítógépes játék – készítette Rod Humble
(Fordította: Kecskeméti Edit)

Letölthető: Windows 2000, XP, Vista

exe
http://www.rodvik.com/rodgames/TheMarriageInstall.exe
vagy zip
http://www.rodvik.com/rodgames/TheMarriageInstall.zip


Háttérinformáció

Ehhez a játékhoz magyarázatot kell fűznöm. Ezt kijelenteni felér a kudarc beismerésével. Csakhogy ha az ember új művészeti formába vág bele, valahol el kell kezdeni, és nem tisztességes csak úgy otthagyni a közönséget egy művel (mégha sikertelennel is) valamilyen igazolás nélkül.

Talán rekordot döntök azzal, hogy egy ilyen kicsi játékhoz egy hosszúra sikeredett magyarázatot fűzök. Mentségemre szolgáljon, hogy én úgy tekintek a játékszabályokra, mint nagyon tömör művészi megfogalmazásokra, így nem meglepő, hogy prózában a kifejtésük időbe telik, amúgy meg a játékok művészi bírálata új terület, és még nincs bevett szókincsünk az ilyen messziről érkezett játékokhoz, mint ez.

A házasság szándéka szerint művészi alkotás. Bocsánatkérés és hajbókolás nélkül... És mint ilyet, élvezetesnek szántam, ha nem is a játékok nyújtotta szórakozás hagyományos értelmében. Emiatt majd biztos lesznek olyanok, akik szerint elszálltam egy kicsit, tőlük elnézést kérek.

Meg aztán nagyon nehéz megérteni ezt a játékot, ezért is elnézést. Próbálok segíteni azoknak, akiket érdekel a játék, de frusztrálja őket az alább közölt játékszabály.

Ez a játék úgy született, hogy felfedezőútra indultam a játékok művészetként való értelmezése felé. A Raph Kosterrel folytatott beszélgetésekből születtek ezek a gondolatok, amikor még mindketten a Sony Online Entertainmentnél dolgoztunk.

Meglehet, különböző véleményre jutottunk, de az közös cél volt, hogy a munkaidőn túl azon dolgozzunk, hogy kitoljuk a játékok határát a művészet területére. Engem Jonathan Blow „Eper”-je is nagyon lenyűgözött, ami mintha elindult volna afelé, hogy a játékot a művészi kifejezés irányába tolja el.

2006 elején két területre szűkítettem le a töprengéseimet. Egyrészt egy egyedülálló művészi formát kerestem a játékokhoz, másrészt a játékalkotás kategorizálásával foglalkoztam.

Ezeket a gondolatokat a „A játékszabályok, mint művészet” című cikkben jelentette meg az Escapist Magazine http://www.escapistmagazine.com/articles/view/issues/issue_41/247-Game-Rules-as-Art A házasság az első területet célozta meg: a játékon keresztüli sajátos művészi kifejezést.

A kihívást abban láttam, hogy a játékokra vonatkozóan megtaláljak egy, csakis a játékokra jellemző kifejési eszközt. Igy pédául nem lehetett szó történetről, mert történetet más médiumok is el tudnak mondani. Nem lehetett vers vagy hang sem, mert ezeknek is megvan a maguk közege.

Arról volt szó, hogy nem akartam a játékokat egy hibrid művészi formára korlátozni. Semmi esetre sem akarom kisebbíteni azt a komoly munkát, amit mások az interaktív történetmondás terén végeztek, csak ez engem nem érdekelt, és a játékvilág olyan nagy, hogy jut hely benne mindenkinek.

Ez a játék a második kísérletem volt e területen. Az első, „Séta Maxszal” megkísérelte annak átélését, hogy milyen érzés a kis hároméves fiammal vidéken barangolni. Úgy ítéltem meg, hogy az első kísérlet elbukott, mert figurális jellegű volt. Bele tudtad képzelni a kisfiút, és néhány szép rajzolatú fát, és hogy ettől jobb lesz a játék. Hát ezt rosszul gondoltam. Olyat akartam, amit más eszközzel nem lehet ábrázolni.

A játékszabályokkal valami olyasmit akartam kifejezni, ami láthatatlan, de mégis valóságos. Olyan játékot akartam, amiben a grafikai és az egyégelemek másodlagosak.

Például a sakk nagyszerű játék, akár kőbábukkal játsszák, akár gyémántberakású elefántcsont bábukkal. Ne keltse azt az érzetet, hogy a játék hiányos a grafikai egyszerűsége miatt. Itt csaltam egy kicsit, és a festéshez hasonlóan képeztem a színeket.

Ugyanezen ok miatt nincs hang sem a játékban – eltávolítottam minden elemet, ami a játék útjában volt. A hangzás és a zene nagyon energikus eszköz már magában is, és féltem, hogy ha alkalmazom őket, túl nagy súllyal terhelem e játék finom és lágy üzenetét.

A házasság akkor született, amikor a feleségemmel lementünk Carmelba, egy hosszú hétvégére. Lentről a Csendes-óceán hullámai morajlottak, míg én aznap este a laptopomon a játékot találtam ki. A játék egész mechanikája megszületett aznap este, habár még hetekbe került, amíg az apró finomításokkal elvégeztem. A játék egyszerűen csak „menet közben” született. Az itt nem ment, hogy előre megtervezzem papíron. Az alkotás folyamatában kellett felfedeznem, félredobnom, és egyensúlyba hoznom a játék elemeit. Jónak találtam, hogy ilyen beleérzó módon alkotom a játékot.

Olyan érzés volt, mintha a fafaragó mozdulata vagy az ecsetvonás maga hozná létre a művet, ellenállás nélkül.

-------------------------------- Itt abbahagyhatod az olvasást-----------------------------------

Mostantól sok olyan információt kapsz, ami csökkenteni fogja az élvezetedet, amikor először játszol. Azt javaslom, hogy először kezdd el játszani a játékot, és csak akkor olvasd ezt tovább, ha majd belezavarodsz.




Image by Free-StockPhotos.com



Játékszabályok

A játék kezdetekor a képernyőn két négyzet jelenik meg, egy kék és egy rózsaszín.

Hamarosan különféle színű körök lépnek be és hagyják el a játékteret.

Kétféleképp irányíthatsz:

1. Ha az egered a kék vagy a rózsaszín négyzet fölött van, akkor a kék négyzet mérete csökken és mindkét négyzet elindul egymás felé.
2. Ha az egered egy kör fölé viszed, az eltűnik, és a rózsaszín négyzet kisebbé válik.

Ha a kék négyzet széle összeütközik a rózsaszín négyzet szélével („csókolóznak”), a kék négyzet kissé zsugorodik és áttetszőbbé válik (de akkor nem, amikor fedésben vannak). A rózsaszín négyzet enyhén növekszik és kevésbé áttetszővé válik.

Amikor a kék négyzet megérinti bármelyik színes kört, kivéve a feketét, akkor a kék négyzet kevésbé áttetszővé válik, és jelentősen nő a mérete.

Ha a rózsaszín négyzet érinti meg bármely színes kört, kivéve a feketét, akkor a rózsaszín négyzet mérete kissé megnő.

Ha a kék vagy a rózsaszín négyzet megérinti a feket kört, akkor jelentősen összezsugorodnak.

Ahogy az idő múlik, a rózsaszín négyzet egyre áttetszőbbé válik.

Amikor a négyzetek valamivel ütköznek, akkor mindig növekszik egy fehér csík a képernyő alján.

Ha akár a rózsaszín vagy a kék négyzet úgy összezsugorodik, hogy nem marad belőle semmi, vagy teljesen átlátszóvá válik, akkor vége a játéknak.

A játék menete az, hogy kiegyensúlyozzuk egyrészt azt, hogy szükség van a kék és rózsaszín négyzetek „csókolózására”, hogy a rózsaszín négyzet ne fakuljon ki a házasságból, másrészt arra, hogy a kék négyzetnek szüksége van rá, hogy megérintse a köröket, biztosítva ezzel azt, hogy ne halványodjon el.

A játék értelmezése

Itt most nehéz mit írni. A játék arra született, hogy játsszák, és a játékos élvezze, miközben felfedezi a szabályokat, és hogy azok hogyan vonatkoznak az ő saját életére. Az érdeklődő, de zavarba hozott játékosnak azonban joga van feltenni a kérdést: „Értem, hogy a saját értelmezésem a lényeg, de kiváncsi vagyok a te értelmezésedre is, és hogy mit akartál ezzel mondani.”

Ez rendben is van, de akkor ott vagyok, hogy vagy megvádolnak, hogy valami összefüggéstelen dolgot alkottam, ahol a magyarázat hiányzik, vagy olyan tartózkodó leszek, hogy a szkeptikusok megvádolhatnak azzal, hogy ennek se füle, se farka, vagy még rosszabb is lehet, ha elemenként megvizsgálva a játékot, az elemek mélységéig magyarázzák a létrejöttét, és kapunk egy boncolási jegyzőkönyvet, ahelyett, hogy térképet kaptunk volna a felfedezőúthoz.

Az alábbiakban megpróbálok a középúton maradni, de bátorítom a játékosokat, hogy kezdjék el játszani a játékot anélkül, hogy ezt a részt elolvasnák.


A játékban kifejeződik, hogy én hogy élem meg a házasságot. A kék és a rózsaszín négyzet a házasság férfi, illetve a női felét jelenti. A két félnek különbözőek a szabályaik, amiket egyensúlyban kell tartani ahhoz, hogy a házasság működőképes maradjon.

A körök a házasságba belépő külső elemeket képviselik. Ez bármi lehet. Munka, család, ideák – minden házasság egyedi, és a résztvevők reagálása egyéni kell, hogy legyen.

A négyzetek mérete azt a teret jelenti, amit a felek a házasságon belül elfoglalnak. Például sokszor halljuk, hogy az egyikük egója dominál a házasságban, vagy túlméretezett a személyisége. A játékban ugyanez: az egyik négyzet olyan nagy, hogy a másiknak egyszerűen úgy beszűkül a tere, hogy nem tud a körökhöz jutni, és ami még fontosabb, nem tud a széleiket összeérintve „csókolózni”.

A négyzetek átlátszósága azt jelképezi, hogy mennyire intenzíven van jelen az illető a házasságban. Amikor az egyikük „kihalványodik” a házasságból, és érzelmileg eltávolodik, akkor vége a házasságnak.

Amire hatni tudsz a játékban, az felfedi a játék mibenlétét. Csak annyit tudsz tenni, hogy a négyzeteket egyszerre egymás felé mozgatod, vagy eltávolítasz egy kört, amivel feláldozol egy kicsit a rózsaszín négyzet méretéből. A szeretet ügyében jársz el és megpróbálod a házasságot működésben tartani.

Ez nemcsak azt jelenti, hogy a vonzódás és az áldozat működése szeretetet kommunikál, de a játék fizikai megvalósításával is azt az érzetet akartam kelteni, hogy a játék során egy gyöngéd, szinte babusgató érzés legyen jelen, ezért nincs helye a játékban a hirtelen mozdulatoknak vagy a klikkelésnek.

A háttér színe szándékos. Kékkel indul, a férfi világát képviseli. A klubjelenet színe talán kalandot és szenvedélyes kísérletezést jelent .

Aztán idővel lassan bíborszínűre vált, a kék és rózsaszín keveréke már egy tartósabb kapcsolatot tükröz. Aztán jön a rózsaszín, amikor belépünk a teljesen női világba, ami lehet a tökéletesen kialakított otthon vagy ahogy érzelmileg a kapcsolat egyre kedvesebbé válik.

Aztán jön a zöld szín, az élet és a megújulás színe, ami azt jelképezi, hogy a házasságunk révén valamit visszaadunk a világnak, talán kreativitással, vagy azzal, hogy gyerekeink lesznek vagy a másokról való gondoskodással.

És az utolsó részben fekete lesz a háttér, azt jelképezve, hogy a házasság végén, amikor az életet beteljesítettük, csak mi ketten maradunk egymás számára, semmi más nincs. A feketét csak az alsó rész fénycsíkja töri meg, ami a házasságban felgyűlt emlékeket őrzi.

A játék szerkezete úgy lett tervezve, hogy a játék jellege finom és törékeny legyen. Könnyen megszakad. Ez szándékosan van így, mert a házasság törékeny, és törékenynek is érződik, ezt a gondolatot bele akartam vinni a játékba.

A játék utolsó része akkor jelenik meg, ha a házasság a fekete háttért elérve fejeződik be. Ahol a játék során a két négyzet csókolózott, ott mindenütt egy pici négyzetpár keletkezik, amelyek végiglebegnek a képernyőn. Amikor az utolsó is eltűnt, vége a játéknak.

Még egy utolsó megjegyzés:

Sok embernek megmutattam a játékot, és jó visszajelzéseket kaptam. Az egyik, ami meglepett, hogy mennyire személyes ez a játék. Sokan azonnal kapcsolatba hozták magukat a játékkal, sőt egy esetben a játékos arra használta, hogy elmondja a partnerének, hogy hogyan érez. Sokan kérték, hogy a játékos hadd hozzon létre játékszabályokat, az alapján, ahogy ő személyesen megéli a házasságát.

A legmegdöbbentőbb az volt, amikor egy férfi a bemutatóm után pontosan megtippelte, hogy: -Ön sohase vált el, igaz? - Uram, igaz – mondtam csöndesen. Mindez igazolja (mintha szükség lenne az igazolásra), hogy a házasság mindig egyedi forma, és a legtöbb, amit bármilyen művészet tehet, hogy tájékoztatja a publikumot, és elmondja a személyes véleményét.

Remélem, hogy ha már egy ideje játszol, akkor egyszerűen csak hagyod, hogy a játékszabályok összekeveredjenek, és belefeledkezel a házasság kifejezésébe.

Rod Humble

Hálával tartozom Doug Churchnek, Jonathan Blownak, Robin Hunicke-nek és Raph Kosternek, hogy bátorítottak e játék megalkotása idején.

A játék letölthető:
Windows 2000, XP és Vista

exe
http://www.rodvik.com/rodgames/TheMarriageInstall.exe
or zip
http://www.rodvik.com/rodgames/TheMarriageInstall.zip

A házasság először a GDC 2007-en került bemutatásra, az újfajta játékok feltárásával foglalkozó két ülés részeként http://experimental-gameplay.org/
Az ott elhangozattaknak megfelelően teszem most közzé ezt a játékot.
(Fordította: Kecskeméti Edit)



Flavin7-es étrendkiegészítők, vitaminok

Honlapkészítés, webáruház készítés a leggyorsabban. Akár még MA!




Keresés a honlapon


Iratkozzon fel hírlevelünkre, és havonta tájékoztatjuk újdonsá-
gainkról, akcióinkról és hasznos ötleteket adunk az egészséges életmódhoz.
Vezetéknév
Keresztnév
E-mail cím


A TERMÉKEKET A GLS FUTÁRSZOLGÁLAT VISZI HÁZHOZ; DÍJA: 15.000 FT VÁSÁRLÁSI ÉRTÉK ALATT 1524 FT, FELETTE INGYENES. KAPOSVÁRON SZEMÉLYES ÁTVÉTEL LEHETSÉGES.



ARTEMISININ, AZ EGYNYÁRI ÜRÖM KIVONATA

Új, globális
hálózati lehetőség:
FGXpress PowerStrip
fájdalomcsillapító és
a bőr állagát javító
transzdermális gyógytapasz


ÚJ TERMÉK: KURKUMA KAPSZULA

ANYATEJES TÁPLÁLÁS

ECHO TV INTERJÚ A TÁPLÁLÉKOK SZEREPÉRŐL

INFLUENZA

A FLAVIN 7 ITAL ÉS A FLAVONOID TERMÉKCSALÁD

Q10 KOENZIM - TÖBB ENERGIA, JOBB IMMUNVÉDELEM

Olimpiq kapszula CUKORBETEGEKNEK

ÚJDONSÁGAINK ÉS KERESETT TERMÉKEINK>>

FRUITCAFÉ, A GYÜMÖLCSPRESSZÓ

AZ ÍGÉRETES GRÁNÁTALMA


A LÚGOSÍTÓ LUCERNA>>

FLAVIN77 - A LEGMAGASABB FLAVONOID TARTALOM>>

AZ IZGALMAS KENDER

AFRODIZIÁKUMOK,
SZEXUÁLIS VÁGYKELTŐK


A ROBORÁLÓ BÚZACSÍRA

ÁLLATI TANÍTÁS, EMBERI GYÓGYULÁS ŐSSEJTFOKOZÓVAL

HOMOKTÖVIS - A TIBETI MEDICINA KINCSE

VEGETARIÁNUSOKNAK

EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD - ETKA ANYÓ

CURRENT MOON


Locations of visitors to this page

Google




Személyes blogom a blog.hu-n:
Láss csodát!


Nemdohányzó honlap - www.dohányzás.hu
Nemdohányzó honlap


SHP HONLAPVARÁZSLÓ

Loading...


A honlap tartalmának bármilyen felhasználása előzetes engedélyhez kötött.
Copyright 2008-2010
Minden jog fenntartva




FŐOLDAL ŐSSEJT FOKOZÓ TUDÁSTÁR ÜZLET ENGLISH JÁTÉK WEBÁRUHÁZ